Onderhouds-abc en reparaties
Het is belangrijk dat de woning waarin u woont goed wordt onderhouden. Dit doen wij door het uitvoeren van onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Wij zorgen bijvoorbeeld voor het schilderwerk aan de buitenzijde van de woning en het vervangen van kozijnen. Maar doen ook het onderhoud aan technische installaties als de lift, het vernieuwen van een keuken of een badkamer en het verhelpen van lekkages. U kunt zelf uw woning onderhouden door kleine klusjes uit te voeren. Wanneer er iets kapotgaat in de woning kunt u bij ons een reparatieverzoek doorgeven.
Reparatieverzoek
Het is vervelend wanneer er iets kapotgaat! Geef dan snel uw reparatieverzoek aan ons door, dit kan:
- Telefonisch: 050 – 5299999
- Per mail: klantenpunt@patrimonium-groningen.nl
- Mijn Patrimonium (online)
Storing aan uw cv-installatie, fonds verstopping riool en glasbreuk
Heeft u een storing aan uw cv-installatie, een verstopping in het riool of glasschade? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de bedrijven die deze storingen voor ons uitvoeren. De telefoonnummers staan vermeld op onze website en op de onderhoudskaart. De kosten voor de rioolontstopping worden gedekt door het ontstoppingsfonds (F fonds). Kosten glasschade dekt de glasverzekering (F fonds) voor u. Deze bedragen zijn inbegrepen bij uw huurprijs.
Onderhoudskaart met telefoonnummersHeeft u geen onderhoudskaart en wilt u deze graag ontvangen. Dan regelen wij dit voor u! Wij vragen u een mail te sturen naar klantenpunt@patrimonium-groningen.nl o.v.v. onderhoudskaart.
Spoedeisende reparatie
Heeft u een ernstige waterlekkage of een volledige stroomuitval? Dit is spoedeisend en hiervoor zijn wij altijd te bereiken via 050-529999. Na kantoortijden en in het weekend wordt u automatisch doorgeschakeld naar een medewerker.
Kleine klusjes in de woning
U bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van kleine klusjes in de woning. Hierbij kunt u denken aan het schilderwerk in de woning, het behangen, het onderhoud van de tuin of het vervangen van een afzuigkapfilter. De (overgenomen) Zelf Aangebrachte Voorziening in de woning moet u ook zelf onderhouden. Meer informatie over een ZAV- aanvraag vindt u op onze website.
Onderhoudsfonds
Patrimonium heeft een (klein) Onderhoudsfonds (O) voor kleine onderhoud/reparatiezaken. Hierbij kunt u denken aan het vastzetten van een trapleuning, schakelmateriaal en onderhoud aan hang- en sluitwerk. U betaalt hiervoor een vast bedrag per maand. Dit bedrag is inbegrepen bij uw huurprijs.
Alles op een rij in het Onderhouds-ABC
Het Onderhouds-ABC laat zien welke veel voorkomende onderhouds- en reparatiewerkzaamheden u zelf moet (laten) uitvoeren en betalen. Laat zien welk onderhoud wij voor u en doen, en welke van deze reparaties vallen onder het Onderhoudsfonds en het Fonds.
Alle huurders nemen automatisch deel aan deze fondsen. In de tabel is door middel van H huurder, O onderhoudsfonds F fondsen t.b.v. riool en glas en V verhuurders aangegeven waar wat onder valt.
Extra kosten voor u
U betaalt zelf de kosten wanneer er onderhoud en reparaties moeten worden uitgevoerd als gevolg van nalatigheid, slordigheid, vervuiling, bevroren leidingen die door voorzorgsmaatregelen voorkomen kunnen worden, oneigenlijke bewoning, moedwillige vernieling of onjuist gebruik.
U kunt de reparatie zelf regelen of wij doen dit voor u en brengen de kosten bij u in rekening.
Wij staan voor goed wonen en vinden het contact met onze huurders belangrijk. Neem vooral contact met ons op wanneer u vragen heeft over bijvoorbeeld onderhoudswerkzaamheden en reparatieverzoeken. Een goed onderhouden woning verbetert de kwaliteit van uw woning en het wooncomfort voor nu en in de toekomst.
CAI (kabel)
Ziggo 0900 1884 www.ziggo.nl
CV-problemen
Feenstra Warmte Totaal Zorg 088 845 50 00
Voor de Eerste Hulp bij Storing verwijzen u ook naar de website van Feenstra .
Glasbreuk (beglazing buitengevel)
Boekema vastgoedonderhoud, 050 579 14 68
Graffiti
U mag de onderhoudsdienst van Patrimonium bellen voor het verwijderen van graffiti op buitenmuren en -deuren, 050 529 99 99 of klantenpunt@patrimonium-groningen.nl indien mogelijk met foto.
Onderhoudsklacht
Tijdens kantooruren kunt bellen met Patrimonium 050 529 99 99 .
Voor spoedklachten buiten openingstijden kunt u bellen met 050 529 99 99 of mailen naar klantenpunt@patrimonium-groningen.nl. Ontvangen mailberichten buiten kantooruren worden de eerst volgende werkdag opgepakt.
Ongediertebestrijding
Voor het bestrijden van wespen, ratten, motvliegen en kakkerlakken kunt u bellen met de Onderhoudsdienst van Patrimonium. De kosten worden betaald door Patrimonium.
Tel. 050 529 99 99 of klantenpunt@patrimonium-groningen.nl.
Overige ongedierte moet u zelf bestrijden of eventueel op eigen kosten de milieudienst van de gemeente Groningen 050 367 10 00 voor inschakelen.
Verstopping riool/afvoer
RRS Groningen/Drenthe 0598 69 65 30
Afvoeren grof vuil
Milieudienst Groningen 050 367 10 00
Zie ook de website van de Milieudienst.
Sleutel verloren of in de woning laten liggen
Meer informatie over wat u moet doen als de huissleutel of portieksleutel in de woning heeft achtergelaten of heeft verloren, vindt u in het protocol buitensluiting.
Contactformulier
Mocht u vragen hebben, dan kunt u deze (ook) melden via het contactformulier dat u hieronder vindt: