100 huishoudens in de wijk Vinkhuizen krijgen gratis adviesgesprek Patrimonium start in januari in de wijk Vinkhuizen een proef met De VoorzieningenWijzer. De VoorzieningenWijzer helpt mensen geld te besparen en risico’s te beperken door optimaal gebruik te maken van toeslagen en regelingen en kritisch te kijken naar een passende zorgverzekering en een voordeliger energiecontract. Patrimonium biedt in het eerste kwartaal 100 huurders een gratis adviesgesprek aan met een onafhankelijke adviseur van De VoorzieningenWijzer. De adviseur van De VoorzieningenWijzer komt op afspraak bij de deelnemers thuis. De adviseur maakt gebruik van een kennisplatform en is daardoor op de hoogte van alle bestaande toeslagen en regelingen die zijn bedoeld om mensen met een laag inkomen te ondersteunen. Ook energiecontracten en zorgverzekeringen worden samen met de deelnemers via dit kennisplatform beoordeeld. Nadat de persoonlijke situatie is geïnventariseerd helpt de adviseur ter plekke met het aanvragen van bijvoorbeeld een andere zorgverzekering, energieleverancier en toeslagen. Ook wordt bekeken of het zinvol is om aangifte Inkomstenbelasting te doen en of deelnemers in aanmerking komen voor gemeentelijke regelingen. Wanneer dit zinvol blijkt wordt er gezorgd voor een warme overdracht naar bestaande lokale partijen die ondersteuning bieden bij bijvoorbeeld het invullen van formulieren. Met De VoorzieningenWijzer hoopt Patrimonium huurders te bereiken die inkomsten mislopen omdat zij niet weten op welke toeslagen en regelingen zij recht hebben. Door te besparen op vaste lasten kunnen zij hun inkomen verruimen en schulden voorkomen. Meer informatie vindt u in de flyer.
Vorige berichten
-
Lekkage bij dakramen door stuifsneeuw
11 februari 2021 Koning winter trekt door ons land met sneeuw en winterse ongemakken. Daardoor krijgen wij meldingen binnen over lekkages bij dakramen door stuifsneeuw. Bent u de afgelopen dagen niet op de zolder geweest dan raden wij u aan om eventueel aanwezige dakramen te controleren op lekkage door stuifsneeuw. Opgelopen schade door lekkage kunt u opgeven bij […] Lees verder -
Storingsmeldingen Feenstra
8 februari 2021 Feenstra gaat vanwege het extreme winterweer prioritering geven aan de storingsafwikkeling. De eerste prioriteit is de CV, andere storingen als opvangbare lekkages, ventilatieproblemen enz. zullen later worden afgehandeld. U kunt als huurder gewoon uw melding blijven maken bij Feenstra, maar u zult in bepaalde gevallen geduld moeten hebben. Waarvoor uw begrip. Lees verder -
Het gaat vriezen: bereid je woning en tuin voor!
4 februari 2021 Wat kun je doen tegen leidingen die kapot kunnen vriezen en planten die niet tegen kou kunnen. Klaarmaken woning voor de vrieskou • Draai alle radiatoren, boven én beneden, een stukje open, ook al ben je niet in een van die ruimtes. • Zet de thermostaat niet lager dan 15 graden: zo voorkom je […] Lees verder -
Heeft u zich al aangemeld voor het Klantportaal?
20 januari 2021 Wij zijn onlangs gestart met het klantportaal.Alle huurders hebben inmiddels een brief ontvangen met persoonlijke inloggegevens voor een eigen online “mijn Patrimonium” omgeving. Dit is gefaseerd gedaan op alfabetische volgorde. Het is fantastisch dat al 1182 huurders zich hebben geregistreerd op het klantportaal. Deze huurders kunnen nu online vragen stellen, persoonlijke gegevens inzien en een […] Lees verder -
Eenmalige huurverlaging in 2021
18 januari 2021 In In 2021 geldt de Wet Eenmalige Huurverlaging Huurders met een lager inkomen. Deze wet houdt in dat huishoudens in een sociale huurwoning recht hebben op een eenmalige huurverlaging, als ze relatief te duur wonen voor hun inkomen. Waarom een eenmalige huurverlaging? Bij de toewijzing van een sociale huurwoning wordt er al rekening gehouden met […] Lees verder -
Glasvezelaansluiting
13 januari 2021 Het kan zijn dat u als huurder een brief van KPN heeft ontvangen over het gratis aanbrengen van een glasvezelaansluiting in uw woning. KPN gaat namelijk glasvezel aanleggen in alle wijken in Groningen. Patrimonium heeft KPN toestemming gegeven voor het aanbrengen van een glasvezelaansluiting in al haar panden. Als huurder bent u niet verplicht om […] Lees verder -
-
Oudste huurders Patrimonium in het zonnetje gezet
23 december 2020 De vijf oudste huurders van Patrimonium hebben vrijdag 18 december een mooi kerstboeket ontvangen van Patrimonium. De huurders zijn gezien de RIVM-maatregelen even in het zonnetje gezet in deze donkere dagen voor Kerst. De verraste huurders hebben het boeket bloemen zeer op prijs gesteld. Lees verder -
Actie Kerstwarmte in Beijum
De werkgroep vrijwilligers in Beijum heeft bij ongeveer 200 families in Beijum een kerstpakket langsgebracht met als thema warmte en gezelligheid. In deze COVID19-periode een mooi gebaar voor een doelgroep die in het afgelopen jaar een nare periode heeft doorgemaakt. Wij hebben als woningcorporatie deze actie kunnen ondersteunen door een ruimte beschikbaar te stellen voor […] Lees verder -
Update reparatieverzoeken n.a.v. nieuwe coronamaatregelen
15 december 2020 De door de regering afgekondigde maatregelen hebben gevolgen voor u als huurder. In de periode van 16 december tot en met 8 februari 2021 worden alleen urgente reparatieverzoeken uitgevoerd. De overige reparatieverzoeken worden uitgesteld tot na 8 februari 2021. We begrijpen dat deze maatregel voor u als huurder als vervelend kan worden ervaren. Gezondheid gaat voor alles, samen […] Lees verder -
Huurders gemeente Groningen verzetten zich tegen de (ver)huurdersheffing
10 december 2020 Afgelopen jaar betaalden de Groninger corporaties € 25 miljoen aan verhuurdersheffing. De huurders en woningzoekenden in de stad Groningen – vertegenwoordigd door de huurdersorganisaties – zien dat de wachtlijsten voor woningzoekenden oplopen. Ondertussen blijven de huren ook stijgen en staat de betaalbaarheid onder druk. Corporaties willen en moeten bouwen. Ook het verduurzamen van woningen staat […] Lees verder -
Aedes Benchmark
2 december 2020 Jaarlijks vergelijkt onze brancheorganisatie Aedes de woningcorporaties met elkaar. Dit gebeurt om te kijken hoe ze presteren voor hun huurders én de samenleving. Aedes vergelijkt de woningcorporaties op vijf punten: huurdersoordeel, bedrijfslasten, onderhoud & verbetering, duurzaamheid en beschikbaarheid & betaalbaarheid. Een mooi compliment is dat dit jaar de beoordeling van de reparatieverzoeken van onze huurders […] Lees verder -
Er komt een vakman langs voor werk aan uw woning tijdens coronatijd.
19 november 2020 Lees verder -
Inbraakpreventie
29 oktober 2020 Niet thuis? Laat uw licht aan! Zo denken inbrekers dat u thuis bent. Laat binnen en buiten een lamp aan en doe de deuren op slot. Maak het inbrekers niet te makkelijk. Meer tips vindt u hier. Lees verder -
Er is een Digi-hulplijn voor al uw vragen over de digitale snelweg
22 oktober 2020 De coronamaatregelen leiden tot meer digitaal contact. Er zijn mensen die nu geen of beperkt bezoek mogen ontvangen en niet meer naar een activiteit toe kunnen gaan. Soms bestaat het contact alleen maar uit het videobellen met familie. Maar hoe gaat het online bankieren en zorg of ondersteuning op afstand? Het is fijn om digitaal […] Lees verder -
Factsheet jaaroverzicht 2019
19 oktober 2020 Naast het jaarverslag 2019 is een factsheet jaaroverzicht 2019 gemaakt. Zaken als woningvoorraad, gemiddeld energielabel, personeel, klanttevredenheid, aantal woningen en onderhoudskosten zijn op een overzichtelijke beknopte wijze met behulp van visuele elementen voor u zichtbaar gemaakt. Hierdoor ziet u in een oogopslag de duidelijke en feitelijke highlights van het jaarverslag 2019. Lees verder -
Op woendag 21 oktober gratis webinar inbraakpreventie voor bewoners op European Focus Day
12 oktober 2020 Op European Focus Day, de Europese dag tegen woninginbraak, organiseert het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) samen met de politie een webinar over inbraakwerende maatregelen en het Politiekeurmerk Veilig Wonen (PKVW). In 45 minuten worden bewoners bijgepraat over veilig hang- en sluitwerk, de 6 wooneisen van het PKVW, malafide slotenmakers, slimme sloten, digitale deurbellen, […] Lees verder -
Corona-update m.b.t. het dragen van mondkapjes
6 oktober 2020 De technisch servicemedewerkers dragen een mondkapje als zij een openbare ruimte/gebouw betreden. Op de plek waar de klus wordt uitgevoerd gaat het mondkapje af tot aan het moment van verplaatsing naar buiten. Komt u op afspraak op ons kantoor? Dan vragen u een mondkapje te dragen. Onze medewerker draagt bij het ontvangst ook een mondkapje. […] Lees verder -
Corona-update
1 oktober 2020 De coronamaatregelen zijn landelijk weer aangescherpt. Onze dienstverlening gaat (grotendeels) door zoals u van ons gewend bent de afgelopen maanden. Bereikbaarheid Ons kantoor blijft dicht maar we zijn goed bereikbaar via telefoon: 050 52 999 99 en e-mail: We regelen zoveel mogelijk online. Reparaties Reparaties kunt u gewoon bij ons melden. Onze servicemedewerkers komen bij […] Lees verder -
Waarschuwing voor phishing-berichten van WoningNet
28 september 2020 .Er worden sms-berichten en e-mails verzonden door een onbekende partij, waarin ten onrechte de naam van WoningNet wordt gebruikt. Patrimonium roept op niet op de link in die berichten te klikken. In het bericht staat dat u de verlengingskosten van uw inschrijving bij WoningNet moet betalen. Volgens het bericht kunt u de betaling doen door […] Lees verder